Väle Austria sinivereline


See artikkel ilmus esmakordselt juuni 2015 Top Gear Eesti ajakirjas.
Soovisin proovida Husqvarna põnevat ideeratast, kuid pidin leppima tema tehniliselt identse sugulasega. Ja ma ei pidanud pettuma.

Eelmisel sügisel näitas Husqvarna ülipõnevat ideeratast 401 Vitpilen, mis lubati müüki lasta juba 2017. aastal. Võtsin seepeale Husqvarna PR-osakonnaga vapralt ühendust ja andsin teada, et ka meie siin tahaksime seda veel ideeratta staatuses olevat tsiklit proovida. Kuid millegipärast ei tahtnud nad seda ainueksemplarina valminud prototüüpi mulle proovisõiduks kohale lennutada.

Egas midagi, meil tuleb olla nutikas. Ideetsikkel nimega 401 Vitpilen põhineb KTM 390 Duke’i tehnikal ja erineval Husqvarnast on see tsikkel juba Eestis saadaval. Ja KTMi esindajast OÜ Ekstreemmotol on juhtumisi numbris ka prooviratas. Mõeldud-tehtud  - teen proovisõidu hoopis KTMi analoogiga!



Välimus on Duke’il igatahes silmatorkav. Veljed on oranžid. Ja raam on samamoodi oranž. Plastpaneelid on samuti mitmes kohas oranži värviga tutvust teinud. Ja kas ma juba mainisin, et leidub ka eredat oranži? Mulle meeldib see ratas kogu täiega! Kuigi tsiklite vallas on minu eelistuseks retrohõngulised rattad, siis seesugune moodne kerg-naked suutis mind oma põneva välimusega kohe oma hoovi ära tõmmata.  Erksa värviga esile toodud raam iseloomustab ratta trimmisolekut - sa justkui näeksid tema lihaseid, seal ei ole ühtki üleliigset plastosa. Või see hävituslennukile omaste teravate joontega kütusepaak, mis on vormitud täpselt selliseks, et su põlved sulanduvad õhuvoolus katmikuga üheks tervikuks..

Mootorihääl on “hertsogil” ATV-le sarnaselt töömeheliku kõlaga, see jääb kindlasti alla V2 seksikusele või R2/R4-jõuallikate rafineeritusele, aga on siiski mehelik ja jõuline. Iste on kõvapoolne, ent mitte ebamugav - pigem selline konkreetne – ja tundi-paar saab sellega kindlasti muretult sõidetud. Vedrustus on samuti väga konkreetne, auklikud ja mitmekordselt üle lapitud teed annavad enda ebatasasustest küll tunda, aga see ongi hea kontakt teega - sa tunned, millisel pinnal sa parajasti sõidad. Kui tahad liuelda pilvevaibal, siis mine osta enesele uus Mercedes-Benz S-klass.



Isteasend on KTM 390 Duke’il mõnusalt püstine, mis ei väsita sõitja selga. Mootoriks on aga masinal ühe silindriga neljataktiline, mille töömahuks on 373 cm3. Vesijahutusega jõuallikas, mis oma lihtsa ehituse tõttu tõotab olla vastupidav ja muretu ülal pidada. Üsna hoogsa sõiduga tuli minu keskmine kütusekulu kõigest 3,5 liitrit 100 kilomeetri kohta. Üldsegi mitte paha tulemus!


Mootori kubatuuri tõttu ei võta mitmed baigimehed sind sellel rattal ülearu tõsiselt. Maanteel ei ole KTM 390 Duke kõige kõvem paugutaja ja sellega ei saa näiteks Audi RS6-ga Saksamaa kiirteedel võidu sõita, aga linnas (ja mõistliku sõidustiiliga Eesti maanteedel) on ta igati tegija. Väike ratas tuiskab vilkalt aeglasest liiklusvoolust mööda.



Kas tahad kerget, vilgast ja silmapaistvat mootorratast? Siis on KTM 390 Duke just sinu jaoks loodud. See ratas nagu automaailma Mazda MX5 või Honda S2000 - kerge, väike ja näiliselt väikse mootoriga, kuid ootamatult suurt sõidulusti pakkuv masin.

373 cm3, 44 hj, 35 Nm (7290 p/min) • 3,5 l / 100 km • 0–100 km/h 5,5 s, 169 km/h • 139 kg • 4990 €

HINNANG
Väike, aga vilgas. Uskumatult kerge ja võimas (oma kubatuuri kohta). Korralik igapäevakulgur. 7/10

Tundub, et kütusepaagi korgi disainimsel on eeskujuks võetud väljaveninud kaelusega T-särk.

Sildid: