Viks ja viisakas Renault Megane


Eesti turule on kohe-kohe turule jõudmas uus Renault Megane ja selle lansseerimisel korraldati pressiüritus ajakirjanikele ja blogijatele. Või noh, pigem siiski blogijale, ainsuses - ma olin ainuke blogi pidav sisulooja seal üritusel (ja selle tiitliga sain ka kutse). Tänu autoettevõtetes müügi-ja turundusjuhina töötamisele olid ka teised osalejad tuttavad - ETV Ringvaade, TV3, Autonet, Top Gear Eesti, Autoleht ja mõned veel. Tore seltskond.


Üritus ise nägi umbes välja selline. Esmalt tehti Renault' müügimehe poolt autot tutvustav presentatsioon, mis rohkete faktide ja näitajatega uuest autost aimu andis. Siis rääkis Urmas Vaino oma isiklikust kogemusest autoga ja tõmbas ürituse oma aktiivse ja entusiastliku olemisega mõnusalt käima. Järgnes õues Lauluväljaku alal sai auto nutifunktsioonide katsetamine ja võimalus erinevaid versioone linnasõidul proovida. I-le pani punkti lõunasöögi ajal toimunud teadjameeste (Vaino + City Motorsi ja ABC Motorsi juhid) ümarlauavestlus Renault' brändi eelmise aasta tulemuste ja tulevikuprognooside kohta (läks väga hästi ja hakkab veel paremini minema muide).


Ja nüüd siis autost. Megane'i neljas põlvkond näeb välja ilus, uus, sportlik. Sõiduautode puhul ostetakse tihti välimust ja seetõttu võib uuele Renault'le kindlasti müügiedu prognoosida. Kuigi suurem müügihitt on kindlasti sügisel lansseeritav universaal, sest eestlastele meeldib igaks juhuks ikka natuke suurem auto osta. Ehk on vaja külmkappi vedda või nii. (Kõhutunne ütleb, et 78% universaalide omanikest ei vea sellega iialgi ühtegi pesumasinat või külmkappi. Lisaks saab pesumasina veetud ka näiteks Honda Jazzi või Mitsubishi elektriauto i-MiEViga. True story.)


Välimuses paistavad kõige eredamalt silma ilusa ja voolava disainiga esi- ja tagaatuled. Juba ainuüksi tulede pärast võiks endale sellise auto osta. Miinuseks oleks muidugi see, et auto omanikuna istuksin ma enamasti selle auto kabiinis sees ja tulesid reaalselt töötamas eriti ei näekski. Ka auto küljejoon on mõnusalt sportlik, samas on kogu kujustuse pool (detailirohkuse mõttes) meeldivalt minimalistlik, elegantne.


Lisaks C-segmendile tavapärastele kelladele-viledele (puutetundlik ekraan, adaptiivne püsikiirus, hädapidurdussüsteem, pimenurgahoiatus, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus, parkimisandurid jms) on uuel Megane'il käed-vabad parkimine (juht kiirendab-pidurdab-sidurdab, auto ise leiab koha ja roolib) ning huvitava ja tavaliselt kallimas segmendis (Audi, Porsche, Ferrari) leiduv nelikroolimise lahendus. See tähendab seda, et ka tagumised rattad pööravad - vastavalt sõidurežiimile kuni 80 km/h või 60 km/h keeravad sillad eri suundades, et pöörderaadiust vähendada, suurematel kiirustel samas suunas, et stabiilsust suurendada.


Pressimaterjal selgitab:

Tänu 4Control süsteemile on uus Mégane GT teravama juhitavusega, tegemata samas järeleandmisi mugavuses. 4Control lisab dünaamilisust ja täpsust kitsastel ja kurvilistel teedel. Auto juhitavus on vilkam ja kindlam ning parandab sõidunaudingut sõltumata sellest, milline sõidurežiim on valitud. Ohuolukordades on nelja ratta pööramise mõju koheselt tuntav ning see muudab juhi elu pingevabamaks. Veelgi enam: see süsteem teeb suurtel kiirustel kurvisõidu eriti stabiilseks ning tagab madalatel kiirustel suurepärase manööverdusvõime. Tänu spetsiaalsele torujale stabilisaatorvardale on kaldumine väike ning auto on kindlalt tee peal. 
Pööramisel on auto tagumise otsa pööramine tõepoolest tunda - auto justkui hakkaks libisema, kuigi huvitaval kombel väga kontrollitult. Müügimehe sõnul harjub sellega ära ja siis on kõik hästi, samas autoajakirjanikud tõid välja, et kallimatel autodel pole nelja rattaga pööramist tegelikult tundagi ja just see tuntav tagaotsa pööramine teeb süsteemi mitte just kõige paremaks. Ei ole just väga lohutav mõelda, et hea küll, kõhe tunne on küll, aga eks ma harjun ära. Ja kui päriselt peaks auto libisema hakkama, kas ma siis pean ekslikult seda nelikroolimiseks?


Võiks arvata, et nelikroolimine aitab pöörderaadiust väiksemaks muuta, et kitsamal alal ringi pööratud saaks. Pöördediameeter on Megane'il 11,2 meetrit, samas konkurentidest Ford Focusel 11,0, Volkswagen Golfil 10,9 meetrit... 

Nelikroolimine on põnev tehniline lahendus, aga ma pigem oma autole seda peale ei tahaks, tundub olevat veel üks asi, mis masina keerulisemaks ja kallimaks teeb. Aga see on ainult minu arvamus. Sellegipoolest on Megane nägus ja asjalik, kindlasti mitte halb auto.


Hind. Megane'i hind algab 14 990 eurost. Siin on mõnede konkurentide hinnatasemed, ma varustustasemeid ja mootoreid analüüsima ei hakanud, puhtalt kõige soodsama versiooni hind:
Ford Focus: 16 900 €
Volkswagen Golf: 16 251 €
Kia c'eed: 14 590 €
Toyota Corolla: 14 990 €
Citroen C4: 14 400 €

Kokkuvõte: Megane on ilus ja mõistliku hinnaga auto. Selline viks ja viisakas keskmine. Kui otsid endale C-segmendi luukpära või universaali, tasub ka Megane'i kaaluda.


Fotod: Mihkel Külaots, Vallo Kruuser, tootja.

Sildid: